Moeilijke momenten vermijden tijdens het afvallen

Moeilijke_momenten_vermijden

Herken je dit, je hebt een lange, drukke dag gehad op het werk en je heb geen puf meer om eten te koken, dus bestel je maar iets of stop je even bij de patatzaak. Of, je bent langer onderweg dankzij de files en je hebt honger, dus stop je maar even bij een benzinestation om even wat lekkers te halen. Of, je bent wat later op gestaan, heb niet ontbeten en later in de ochtend heb je zo’n honger dat die snoeppot van je collega wordt geplunderd.

Vervolgens baal je ervan want je was zo goed bezig met afvallen. Soms kan zo’n teleurstelling in het feit dat je een fout hebt gemaakt zelfs omslaan tot een negatieve spiraal waar je moeilijk weer uitkomt. En toch kan je dit soort momenten vermijden en zo succesvol jouw streefgewicht behalen en behouden. Daarom hier 5 tips om moeilijke momenten te kunnen vermijden.

1. Blijven eten

Belangrijk is dat je blijft eten en dat je geen maaltijden overslaat.  Als je maaltijden gaat overslaan gaat je lichaam in de spaarstand en val je niet meer af of kan je zelfs aankomen. Ook is de kans dat je ongezond gaat snacken veel groter, dan als je 5 à 6 maaltijden per dag eet.

2. Voorbereiden

Hoe ziet jou komende week eruit? Bedenk van te voren hoe je week eruit gaat zien en bereid die week voor. Plan je maaltijden en je snacks. Doe de boodschappen voor die week en bereid de maaltijden voor die je al voor kan bereiden. Zorg dat je voor elke dag en tas klaar staat met je maaltijden en snacks.

3. Voorraadje

Als vrouw heb je het makkelijk iets makkelijk omdat je meestal wel een tas bij je hebt, maar ook mannen kunnen zorgen dat ze nooit zonder eten zitten. Zorg dus altijd dat je een gezond tussendoortje bij je hebt. Waar kan je dan aan denken? Er zijn veel producten van PowerSlim (zoals de repen, de koeken) die je makkelijk mee kan nemen. Verder kan je ook denken aan:
– noten (denk aan amandelen, walnoten, pecannoten) in een zakje of een bakje
– radijsjes, cherry tomaatjes, kleine komkommers, worteltjes, paprika’s of radijsjes in een zakje of een bakje
– fruit, zoals bijvoorbeeld een appel of een banaan. Maar denk ook aan een bakje met aardbeien, of meloen, bessen.

4. Ontbijt

Veel mensen hebben de neiging ontbijt over te slaan. Nog even omdraaien in bed en dan haasten om op tijd te komen. En toch is zo belangrijk. Het zorgt voor de goede start van de dag en ontbijt je met eiwitten dan heb je een mega start van de dag! Smeer bijvoorbeeld je brood de dag ervoor. Ook kan je een lekkere omelet maken de avond ervoor. Natuurlijk heeft PowerSlim ook weer geweldige producten om mee te ontbijten die je echt geen tijd kosten. Denk aan de wafel of wat dacht je van de kant-en-klare smoothies?! Heerlijk! Heb je iets meer tijd, wat dacht je dan van magere yoghurt met muesli (let op! geen Cruesli).

5. Avondeten

Weet je van te voren dat je lange dagen ertussen zitten, waarom in plaats van voor elke avond een maaltijd te maken, gelijk 1 maaltijd maken voor 2 dagen. In de koelkast kan je dat zeker een paar dagen bewaren en bewaar je het in de vriezer, dan kan je het nog langer bewaren. Zo kan je ervoor zorgen dat je in de vriezer een voorraadje van maaltijden hebt die je zo kan pakken. PowerSlim heeft zelfs een lasagne, waarbij je gelijk voor 4 dagen een maaltijd maakt. Hoe makkelijk kan je het hebben?

Ik hoop dat je met deze tips de moeilijke momenten kan vermijden en wie weet heb jij nog tips die je graag wilt delen. Vragen en tips ontvangen we graag en je kan ze hieronder schrijven.